REJESTRACJA
845 PL

844 PL

843 PL

  793 PL!

  792 PL!

  791 PL!

Wielki pojedynek postaci z anime..
Autor: Hime dnia 27/06/17 08:48
Eh, te gadżety...
Autor: Hime dnia 27/06/17 08:35
Gusta i guściki
Autor: Eikichi dnia 27/06/17 08:33
Spamiliada 10
Autor: Orzi dnia 27/06/17 07:51
Fairy Tail [manga]
Autor: Eikichi dnia 27/06/17 05:53
Co nas gryzie/denerwuje dziś
Autor: Szczery dnia 27/06/17 02:15
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
baner
Sagi

I. SAGA EAST BLUE (r. 1-100) Saga, w której zaczyna się wielka przygoda Monkey D. Luffy’ego, chłopca w słomkowym kapeluszu obdarzonego mocą gum-gumowocu. Składa się na nią sześć pomniejszych arków oraz dwie historie okładkowe. Wszystkie wydarzenia w niej zawarte odbywają się na najspokojniejszym morzu onepiece’owego świata – East Blue. To tutaj Luffy spotyka Shanksa, kapitana, który uratował mu życie i któremu obiecał, że zostanie wspaniałym piratem. Na tym morzu rodzi się też załoga przyszłego Króla Piratów, do której po kolei dołączają ambitny szermierz, chciwa złodziejka, niepoprawny kłamczuch i kochliwy kucharz. Jest to morze ważnych obietnic, tęsknoty i bólu, zadanego przez okrutny los i piratów. Wioski Foosha, Syrup czy Cocoyashi, miasteczko Orange, restauracja Baratie oraz Arlong Park, to tylko niektóre z przystanków młodej załogi, której celem jest legendarne Grand Line i One Piece – skarb pozostawiony przez Gold Rogera. Na ich drodze staną tacy szubrawcy jak Morgan, Arlong, Krieg czy Alvida. Narodzi się nowa przyjaźń z Cobym, rozpocznie pościg pułkownika Smokera, a i szermiercze ambicje wystawione zostaną na ciężką próbę. W sadze tej młoda załoga Słomkowego Kapelusza odwiedzi też Loguetown – rodzinne miasto Króla Piratów, a jakie dziwy ich tam spotkają? Zobaczcie sami.

a) Romance Dawn (r. 1-7) Początek wielkiej przygody, której zamysł zrodził się 10 lat wcześniej, po ocaleniu życia małego chłopca przez pewnego pirackiego kapitana. Obietnica złożona w chwili rozstania, której towarzyszyło przekazanie starego, słomkowego kapelusza, stała się motywacją do wypłynięcia w morze. Celem wyprawy nastoletniego Luffy’ego jest zdobycie legendarnego skarbu i zostanie Królem Piratów. Najpierw jednak pasowałoby skompletować załogę, bo samemu wędrować po świecie, to żadna frajda. Nim to jednak nastąpi, słomkowy młodzieniec spotka na swej drodze pirackiego majtka, któremu pomoże zamienić niewdzięczne zajęcie na możliwość realizowania marzeń. On z kolei opowie mu o strasznym złoczyńcy, przetrzymywanym w jednej z marynarskich baz. Ale jakaś dziwna ta baza, bo dlaczego wszyscy tak bardzo boją się urzędującego w niej pułkownika?

b) Miasto Orange (r. 8-21) Luffy i Zoro trafiają do małego miasteczka okupowanego przez morskich rozbójników. Tam młody kapitan spotyka Nami, mówiącą o sobie, że jest złodziejką okradającą piratów. Widząc siłę młodzieńca, proponuje mu ona współpracę, chociaż fakt, że jest on jednym z pogardzanej przez nią grupy grabieżców, niezbyt ją cieszy. Trójce bohaterów w różnych okolicznościach przyjdzie zmierzyć się z dowódcą pirackiej bandy, zasiedziałej w miasteczku. „Klaun” Buggy nie jest jednak zwykłym przeciwnikiem. Dodatkowo wydaje się mieć jakieś powiązania z Shanksem. Jak poradzą sobie z tą sytuacją Luffy i jego towarzysze?






c) Wioska Syrup (r. 22-41) Podróżując na dwóch łodziach, wreszcie z kimś, kto zna się na nawigacji, załoga Słomkowego kapitana dociera do wyspy, na której pełno dziwnych zwierząt. Na niej poznają mężczyznę żyjącego w skrzyni oraz udają się na poszukiwanie skarbów. Płynąc dalej przed siebie, łódki docierają do wyspy, strzeżonej przez pewnego młodzieńca i jego piracką załogę. Kłamiący co chwilę Usopp szybko zdobywa sympatię Luffy’ego. Dodatkowo wychodzi na jaw wspólna znajomość, łącząca obu chłopców. Gdy tak sobie gawędzą na nadbrzeżnym klifie, stają się świadkami rozmowy dwójki mężczyzn, których zamiary do najprawszych na pewno nie należą. Przygotowywany jest atak na wioskę? I co gorsza, piraci planują morderstwo? Trzeba koniecznie ich powstrzymać! Czas zatem szykować się do bitwy z nadciągającą groźną hałastrą.

1. Krótka historia poboczna: Przygody Buggy’ego i spółki (r. 35-75) Opowieść o tym, co działo się z Buggym i jego załogą, po pokonaniu ich przez Luffy’ego i Zoro. Mały Buggy musi sobie jakoś poradzić z nowym ciałem, co wcale takie łatwe nie jest. Wędrując z wyspy na wyspę poznaje m.in. Gaimona oraz tajemniczą piratkę, wybawiającą go z opresji. Załoga Buggy’ego zaś opłakuje stratę swojego kapitana, a także przygotowuje się do wyboru jego następcy. Czy Klaun odnajdzie swoją załogę i resztę ciała, czy może Piraci Buggy’ego ruszą w dalszą podróż pod wodzą nowego kapitana?

d) Baratie (r. 42-68) Zaopatrzona w nowy statek, snajpera i piracką banderę załoga Słomkowego Kapelusza płynie dalej ku Grand Line. W międzyczasie ich nowo nabyty środek transportu zostaje zaatakowany przez nieznanego osobnika. Gdy na jaw wychodzi jego tożsamość i powody nagłego ataku, napięta sytuacja szybko zostaje zażegnana. Przy okazji Luffy dowiaduje się, gdzie na tym morzu może znaleźć kandydata na stanowisko pokładowego kucharza. Załoga za radą nowych znajomych udaje się do morskiej restauracji, w której kucharzy przepełnionych pirackim duchem nie brakuje. Słomek oczywiście niemal od razu podpada szefowi knajpy, przez co pod znakiem zapytania staje jego dalsza kariera na morzu. Gdy kapitan usiłuje odpłacić się za wyrządzone szkody, jego nawigatorka postanawia zabrać statek i ruszyć własną drogą. Szybki pościg za nią uniemożliwia jednak pojawienie się załogi groźnego admirała pirackiej floty, a gdyby tego było mało, w ślad za nim do Baratie przypłynął najlepszy szermierz na świecie. Co w zaistniałej sytuacji zrobi Luffy? Czy Zoro połasi się na próbę spełnienia swego marzenia, skoro nadarza się okazja? I najważniejsze, czy jakiś wariat zgodzi się, by gotować dla załogi przyszłego Króla Piratów?

e) Arlong Park (r. 69-95) Po rozprawieniu się z Donem Kriegiem, Luffy wraz ze swoim nowym kucharskim nabytkiem ruszają w ślad za Nami. Na archipelagu Conomi nawigatorka odwiedza Arlong Park, siedzibę okupujących te tereny piratów ryboludzi. Okazuje się mieć z nimi nawet jakieś powiązania. Gdy cała załoga zbiera się w końcu w jednym miejscu, ma okazję poznać historię swojej przyjaciółki, opowiedzianą przez jej siostrę, proszącą ich przy okazji o jak najszybsze odpłynięcie. Jednak zgłębiając tragiczną przeszłość Nami, jej towarzyszom ani przez myśl nie przejdzie porzucenie jej. Czy tego chce czy nie, może liczyć na ich pomoc. Gdy w końcu sięga po wyciągniętą do niej dłoń, Arlong Park staje się miejscem bitwy o wolność Nami i wszystkich mieszkańców tych pozbawionych pomocy wysp. A może nawet i całego East Blue. Jaki będzie jej finał? Czy Luffy straci swoją nieocenioną nawigatorkę czy może pokaże ryboludom, gdzie raki zimują?

2. Krótka historia poboczna: Pamiętniki Coby-Meppo (r. 82-119) Po wstąpieniu w szeregi Marynarki, Coby oraz mniej chętny Helmeppo pracują w pobliskiej bazie jako rekruci. Sprzątanie, sprzątanie, na statku wiozącym Morgana do więzienia również nic innego jak sprzątanie. Do momentu pojawienia się nieuważnego wiceadmirała Garpa. Czy Topororękiemu uda się wyrwać z marynarskich sideł i uciec w siną dal? Czy młodzi rekruci znajdą kogoś, kto pomoże im stać się silnymi żołnierzami? Marynarską przygodę na morzu czas zacząć.



f) Loguetown (r. 96-100) Śmiałe poczynania Luffy’ego na East Blue nie pozostają bez echa. Wieść o nowym piracie dociera nawet do Głównej Bazy Marynarki, gdzie jego głowa zostaje szybko wyceniona na niemałe miliony. Tymczasem, ucieszony powyższą informacją, Luffy wraz ze swoją załogą postanawiają przed wpłynięciem na Grand Line odwiedzić jeszcze rodzinne miasto Króla Piratów, będące jednocześnie miejscem jego egzekucji i początkiem obecnej ery. Szukając legendarnego szafotu Słomkowy staje się świadkiem pirackiej egzekucji. Ma nawet zapewnione miejsce w pierwszym rzędzie. Przed rozpoczęciem nowej legendy, gumowy kapitan będzie musiał uporać się ze starymi wrogami, którym zalazł za skórę, a i ktoś nowy nie omieszka się nim zainteresować. Czy młodej załodze uda się wyjść cało z kłopotów i pomimo wielkiego sztormu ruszyć ku czekającemu na nich Grand Line?


II. SAGA ALABASTA (r. 101-217) Saga „Alabasta”, to pięć pomniejszych arków pełnych przygody, intryg i poświęcenia dla innych oraz kolejne historyjki okładkowe. Na dobry początek Luffy i jego załoga przedostają się przez Reverse Mountain na utęsknione wody Grand Line. Ich wielka przygoda może się wreszcie na dobre rozpocząć, jednak już na samym starcie drogi po One Piece stają przed niemały problemem. Gdy w końcu dane jest im wyruszyć w dalszą drogę, napotkani ludzie kierują ich to dziwnego miasta, witającego nowoprzybyłych na ten szlak wodny piratów. Popijając i zabawiając się do ostatka swych sił, nawet nie przypuszczają w jak wielką aferę uda im się wplątać. Whiskey Peak, Little Garden, Drum czy w końcu piaskowe królestwo Alabasta staną się polem walki z groźną organizacją przestępczą, kierowaną przez tajemniczego Mr. 0. Czy załodze uda się pomóc napotkanej księżniczce i powstrzymać ambicje tajemniczego lidera Baroque Works?

a) Reverse Mountain (r. 101-105) Rzucając ostatnie spojrzenia na wody rodzinnego East Blue, Słomkowe Kapelusze przygotowują plan dostania się na legendarne morze, zwane zarówno Cmentarzyskiem piratów, jak i Rajem. Gdy w końcu, po szalonej podróży, Grand Line powinno stać przed załogą otworem, napotykają oni na swej drodze wielką przeszkodę, podatną dodatkowo na zaczepki Luffy’ego. Kończąc swoją dopiero co zaczętą wędrówkę w żołądku wielkiego wieloryba, młodzi piraci mają nie lada problem do rozwiązania. Jakby tego było mało, na morzu soków trawiennych napotykają wyspę z kwiecistym staruszkiem, a sam wieloryb zdaje się być celem polowania dziwnej pary nieudaczników. Jak poradzą sobie z tą całą sytuacją? Czy dane im będzie wyruszyć w dalszą drogę, czy też może staną się pokarmem dla upartego wieloryba?

b) Whiskey Peak (r. 106-114) Podążając w kierunku wyspy wskazanej przez nowych pasażerów Going Merry, Luffy i jego załoga poznają uroki nieprzewidywalnego morza, jakim jest Grand Line. Gdy w końcu docierają do Whiskey Peak – miasta witającego nowo przybyłych na ten morski szlak piratów, od razu zostają wciągnięci w imprezę wyprawioną na ich cześć. Wypiwszy nie jeden trunek i umęczywszy niejednego kucharza, załoga pada ze zmęczenia. Jednak czy to aby na pewno nie pułapka? W końcu skąd tyle nagrobków na wzgórzach za miastem? I czymże jest organizacja zwana „Baroque Works”?

c) Little Garden (r. 115-129) Wzbogaceni o nowych towarzyszy podróży i z wyznaczonym jasno celem, piraci Słomkowego Kapelusza kierują się na kolejną wyspę wskazywaną przez loge pose, wyspę nazywaną małym ogrodem. Ale w którym miejscu jest on mały? I dlaczego wszystko tu wygląda jakby czas się na tym terenie zatrzymał? Prehistoryczne zwierzęta, dwóch walczących ze sobą olbrzymów oraz podstępni agenci BW mogą oznaczać tylko wielką przygodę i kłopoty. Dla niektórych zaś, miejsce to jest idealną inspiracją do dalszych działań w celu zostania prawdziwym dumnym wojownikiem mórz. Kto wygra konkurs na największą zdobycz, a kogo woskową figurę będzie można postawić na pokładzie Merry? Przekonajcie się sami.


3. Krótka historia poboczna: Taneczny raj Jango (r. 126-172) Po ocknięciu się na wyspie Gecko, Jango może tylko odprowadzać wzrokiem swój okręt za horyzont. Zapomniany przez towarzyszy musi uciekać przed przeganiającymi go byłymi piratami Usoppa, strażnikami panienki Kayi. Żeglując po East Blue, trafia on na wyspę Mirroball, gdzie zauważa poszukujących go marynarzy. W przebraniu zamierza wziąć udział w konkursie tańca. Tam jego rywalem staje się m.in. kapitan Fullbody. Nić przyjaźni jaka zawiązała się pomiędzy piratem a nieświadomym jego tożsamości marynarzem, wystawiona zostanie na ciężkie próby. Jaki będzie ich finał? Oto burzliwa historia męskiej przyjaźni i płomiennego uczucia do pięknej pani oficer.

d) Wyspa Drum (r. 130-154) Do Vivi docierają niepokojące wieści o sytuacji w jej kraju. Pogarszający się stan rzeczy wymaga jak najszybszego dotarcia do Alabasty, jednak nagła choroba Nami nieco komplikuje sprawę. Poszukując lekarza dla swojej nawigatorki, Słomkowe Kapelusze docierają na zaśnieżoną wyspę Drum. Wita ich jednak grupa uzbrojonych ludzi, którzy nie życzą sobie ich obecności. Po krótkich negocjacjach załoga dostaję zgodę na zejście na ląd, jednakże z ostrzeżeniem, iż jedyny lekarz w tym zrujnowanym kraju, to stara wiedźma mieszkająca w zamku na szczycie bardzo wysokiej i stromej góry. Co w tej niełatwej sytuacji zrobią Luffy i jego załoga? I cóż to za dziwny pirat dobierał im się po drodze do statku?


e) Alabasta (r. 155-217) Mimo wcześniejszych trudności Słomkowe Kapelusze oraz Vivi docierają w końcu do pustynnego królestwa Alabasta. Widmo rewolucji i wojny domowej nasila się z każdym kolejnym dniem. Chcąc powstrzymać rebeliantów, księżniczka, pragnąca spotkać się z ich przywódcą, podąża śladem buntowników przez kolejne zniszczone suszą miasta. Jednak bezsens tej gonitwy dostrzega nawet Luffy, który wolałby od razu rozprawić się ze sprawcą tego całego zamieszania. W między czasie w jednym z miast pojawiają się Biały Łowca oraz Ognista Pięść. Obydwaj chcą odnaleźć Słomkowego. Kto w tym całym zamieszaniu okaże się wrogiem, a kto sprzymierzeńcem? Czy Alabasta będzie w stanie ustrzec się przed wojną domową oraz czy Luffy poradzi sobie w walce z jednym z Siedmiu Wojowników Mórz?


4. Krótka historia poboczna: Podwodny spacer Hachyka (r. 182-228) Z okrętu, przewożącego piratów Arlonga do więzienia, ucieka pewien ośmiornic. Wędrując po dnie morza, pomaga on różnym napotkanym stworzeniom, zawsze dostając coś w zamian. W końcu ratuje syrenkę i jej rozgwiadowatego towarzysza. Szybko zamienia ją jednak na mapę do skarbu takoyaki. W głowie mu bowiem ożenek, a wiadomym jest, iż przez żołądek do serca droga najprostsza. Po różnych perypetiach i ponownym spotkaniu z syrenką jaki będzie finał wielkiej miłości Hachyka oraz jego takoyakowego marzenia?


III. SAGA PODNIEBNA WYSPA (r. 218-302) Przygoda załogi Słomkowego Kapelusza jaką przeżyją chcąc podążyć za wyśmiewanym przez wszystkich marzeniem, rozpisana została na dwa arki. Zaczynając na ziemi, kończąc zaś pośród chmur, Luffy i jego towarzysze napotykają na swojej drodze piratów nie wierzących w erę marzeń oraz wyśmiewających ich starania. Obok nich jednak znajdują się też ludzie, dla których sny są wielką siłą napędową i nie przestaną w nie wierzyć. Bellami, Czarnobrody, Cricket, Gan Fall czy Enel, to tylko niektóre z postaci stające na drodze pasażerów Going Merry. Jak młodzi piraci poradzą sobie z nieprzychylnym towarzystwem na wyspie Jaya oraz co czeka ich wysoko na niebie, gdzie rozpoczynają się właśnie historyczne niemal wydarzenia?


a) Jaya (r. 218-236) Wędrując dalej po wodach Grand Line, Nami zauważa, że jej log pose chyba się zepsuł. Skierowana ku niebu wskazówka kompasu nie daje spokoju Słomkowej nawigatorce. Jakby tego było mało, załoga jest świadkiem chyba najbardziej nietypowego opadu w swoim życiu. Bo od kiedy to z nieba spadają stare statki? Chcąc dowiedzieć się czegoś na temat wraku oraz niebiańskiej wyspy, o której krążą legendy, piraci udają się na podwodną ekspedycję, gdzie spotykają dziwnych łowców wraków. Docierając do pobliskiej wyspy, Nami, Luffy oraz Zoro wyruszają wgłąb miasta Mock Town, by zdobyć jakieś informacje o lądzie na niebie. Niestety, spotykają się jedynie z kpiną i wyśmianiem. Chociaż nie wszyscy obecni w mieście za nic mają marzenia. Kim tak naprawdę jest człowiek, zajadający się wiśniowymi plackami, a kim żyjący po drugiej stronie wyspy poszukiwać złotego dzwonu? No i przede wszystkim, jak dostać się na tę podniebną wyspę, w której istnienie wierzy niewielu?


5. Krótka historia poboczna: Uczta jaśnie pana Wapola (r. 236-262) Osamotniony Wapol błąka się po świecie zjadając co popadnie. Za zjedzenie miasta jednak zostaje zatrzymany. Oto historia o tym, jak z króla stać się żebrakiem, a z podmostowego mieszkańca szefem wielkiego koncernu, któremu nie obce są bogactwo i sława.

b) Skypiea (r. 237-302) Po niełatwej przeprawie w kierunku nieba, załoga Słomkowego Kapelusza dociera na Białe Morze. Tam już na wstępie są świadkami lokalnych niezgód. Docierając jeszcze wyżej spotykają uskrzydlonych mieszkańców Skypiei, niebiańskiej wyspy mieszczącej się 10 tysięcy kilometrów nad Grand Line. Pakując się w kłopoty i zadzierając z prawem już na dzień dobry, młodzi piraci wplątują się w grę o przetrwanie, ogłoszoną przez panujące na niebie bóstwo. Jaki będzie wynik tej zabawy? Kto, spośród Shandian, piratów i podwładnych Enela wyjdzie z niej zwycięsko? A także, co pośród chmur robi taki kawał ziemi i gdzie się podziewa dzwon, na którego bicie wojownicy czekają już od 400 lat?





6. Krótka historia poboczna: Ace'a śledztwo w sprawie Czarnobrodego (r. 272-305) Zajęty poszukiwaniami swojego byłego podwładnego dowódca drugiego oddziału załogi Białobrodego wędruje po Grand Line. Kierując się różnymi plotkami i nikłymi poszlakami udaje mu się znaleźć Czarnobrodego… doktora. Podczas swojej podróży trafia nawet do bazy Marynarki, gdzie, działając pod przykryciem, staje się na chwilę bohaterem. Jak młodemu piratowi pójdzie jego misja oraz jak ważne dla smaku kawy jest mleko, dowiecie się właśnie tu.


IV. SAGA WATER 7 (r. 303-441) Saga, na którą składa się cztery pełne napięcia arki oraz podczas której czytelnicy mogą śledzić dalsze poboczne historyjki rozgrywające się na okładkach rozdziałów. Po powrocie na niebieskie morze załoga Słomkowego Kapelusza trafia na dziwną wyspę, na której wszystko jest długie. Tam Luffy wplątuje się w udział w pirackim turnieju zwanym Davy Back Fight, jednak walka z przeciwnikiem naginającym reguły na pewno nie będzie łatwa. Po trudach turnieju załoga dociera na Water 7, wyspę słynącą z najlepszych cieśli na świecie. Podreperowanie Merry oraz znalezienie nowego członka załogi, to cel, jaki wyznaczają sobie młodzi piraci. Jednak czy stan ich nieocenionej towarzyszki na to pozwoli? Ból rozstania i utraty przyjaciół oraz szaleńcza walka z naturą i przedstawicielami największej władzy na świecie na pewno nie pozwolą, by widz bądź czytelnik chociażby pomyśleli o nudzie. A na świecie też dzieje się nie mało.


a) Long Ring Long Land (r. 303-321) Po powrocie z podniebnej podróży młodzi piraci trafiają na wyspę Long Ring Long Land, gdzie spotykają cudaczne zwierzęta i inne dziwy, charakteryzujące się niebywałą długością. Podczas, gdy część załogi rozmawia z napotkanym staruszkiem, Going Merry zostaje uwięziona przez obcy statek. Jego kapitan zaś wyzwał Luffy’ego do udziału w pirackim turnieju o nazwie Davy Back Fight. Gumiak, nie namyślając się długo, zgodził się na udział, co nie wątpliwie zwiastuje kłopoty. Wyścig Pączka, Podbity Krąg oraz Walka Kapitanów, a także inne konkurencje, o które wzbogacone zostało anime, staną się główną atrakcją turnieju. Zwycięzca bierze wszystko, banderę przeciwnika, a przede wszystkim przegranych załogantów. Czy Luffy będzie w stanie ruszyć w dalszą drogę ku One Piece z kompletem załogi i pod swoją własną flagą? I co to za lodowy staruszek odpoczywa w tak nietypowy sposób?


7. Krótka historia poboczna: Dziwne Gedatsu na Niebieskich Morzach przypadki (r. 314-348) Gedatsu spadł z nieba. Obudził się na nieznanym lądzie na Niebieskim Morzu. Spotyka tam mężczyznę, marzącego o wyspie gorących źródeł i razem z nim zaczyna poszukiwania. Jako że kopanie kilofem jest mało efektywne, kopiący robią użytek ze znokautowanego kreta. W końcu dokopują się do gorącej wody. Jak dalej potoczy się historia kapłana i gorących źródeł z piaskowym królestwem w tle? Czy koronowane głowy skuszą się na gorące kąpiele?

b) Water 7 (r. 322-374) Going Merry koniecznie potrzebuje naprawy, a skarby zdobyte na niebiańskiej wyspie na pewno umożliwią załodze zadbanie o swojego drogocennego towarzysza. Chociaż cieśle z Water 7 mają na ten temat nieco inne zdanie. Czy załoga będzie w stanie pogodzić się z ewentualną utratą statku, który tak bardzo kochają? I gdzie nagle zniknęła Robin? Dlaczego załoga łączona jest z atakiem na niezwykle cenionego burmistrza wodnej metropolii? Pośród intryg, bólu rozstania i wygłupów jakiegoś chłopca z colą, Słomkowym Kapeluszom przyjdzie zmierzyć się z silnymi cieślami, niechętnymi mieszkańcami, rządowymi psami, a nawet z naturą. Co wyjdzie z tego całego galimatiasu? Morski pociąg rusza naprzód.


8. Krótka historia poboczna: Miss Goldenweek i operacja „Poznajcie Baroque Works” (r. 359-413) Przebywająca na Little Garden Miss Goldenweek dowiaduje się z gazety o upadku BW i schwytaniu części członków organizacji. Nie namyślając się długo chce wyruszyć im na ratunek, co niezbyt podoba się Mr. 5 i Miss Valentine. Gdy trójka agentów opuszcza swoją siedzibę, w wyniku ulewy trafia na Wakacyjną Wyspę, gdzie jednak przebywa pułkownik Hina i jej żołnierze, szukający pozostałych członków organizacji. Czy jej się to uda? Czy też może misja Miss Goldenweek się powiedzie? Oto historia o trosce, spełnianiu marzeń oraz zesłaniu do największego więzienia na świecie – Impel Down.



c) Enies Lobby (r. 375-430) Mając za nic ostrzeżenia i Aqua Lagunę, Luffy wraz z przyjaciółmi rusza w pościg za Robin oraz agentami CP9. Docierając jednym z morskich pociągów na Wyspę Sądu, nie pozostaje im nic innego, jak walka o życie swojej towarzyszki. Zawiązany trójstronny sojusz oraz nieznany wcześniej nikomu super bohater staną do walki z najlepszymi zabójcami, działającymi pod rozkazami Globalnego Rządu. Co dla życia swojego kompana skłonny jest zrobić kapitan i jego załoga? Cóż to za cenne plany, w których posiadaniu zdaje się być Franky, a na których tak bardzo zależy „tym na górze”? Pożoga i zniszczenie na pewno pójdą w ślad za niezłomnością i niezachwianą wiarą młodych piratów w siebie nawzajem. Walkę najwyższy czas zacząć. Do ostatniego tchu.




9. Krótka historia poboczna: Co oni teraz porabiają? Cz. I – Skypiea (r. 424-427) Króciutka historyjka pokazująca, jak radzą sobie mieszkańcy podniebnej wyspy. W rolach głównych wojowniczki, wojownicy oraz wielcy przywódcy popijający soczek z dyni.



10. Krótka historia poboczna: Enel i podbój kosmosu (428-479)
Maxim dociera na księżyc. Tam Enel spotyka dziwnego stworka, którego atakuje bez namysłu. Stworek jednak, zamiast zginąć, wstaje na nogi. Opłakując poległych towarzyszy, staje się jednak ofiarą Kosmicznych Piratów. Niszczą też oni arkę Enela, podpisując tym samym na siebie wyrok. Jak dalej potoczą się losy skypieańskiego boga na utęsknionej przez niego ziemi? Kim są małe stworki, które jego energia miast uśmiercić, pobudza? I co to za starożytne malunki na ścianach pod ziemią?




d) Wydarzenia po Enies Lobby (r. 431-441) Po wypowiedzeniu wojny Globalnemu Rządowi oraz zrujnowaniu jednej z jego placówek, Słomkowe Kapelusze dochodzą do siebie w Water 7. Utrata ukochanego statku oraz wcześniejsza kradzież ich pieniędzy, nie wróżą dobrze ich dalszej żegludze. Z pomocą przychodzi jednak wdzięczny Franky, który ma dla piratów ciekawą propozycję. Podczas gdy w starym doku powstaje dzieło wieloletnich marzeń, Luffy pada ofiarą pięści miłości, odkrywając przy tym personalne powiązania, których nikt by się nie spodziewał. Poznawszy prawdę o swoim ojcu oraz spotkawszy starego przyjaciela, gumowy kapitan może wraz ze wszystkimi świętować sukces ich misji. Nowe kwoty, trudne powroty i ucieczka przed wiceadmirałem Marynarki są niezłą zaliczką dla nowych towarzyszy w drodze ku wodom Nowego Świata.


V. SAGA THRILLER BARK (r. 442-489) Jednowątkowa saga rodem z horrorów, podczas której umarli wstają z grobów, żyjący pozbawiani są swych cieni, a walka z jednym, a nawet dwoma korsarzami z grona Wojowników Mórz staje się nie tylko sennym koszmarem.


a) Thriller Bark (r. 442-489) Po opuszczeniu wodnej metropolii Słomkowe Kapelusze natrafiają na beczkę pływającą po morzu. Wyłowiwszy ją i połasiwszy się na ewentualną zawartość, nie są świadomi, że sprowadzają na siebie kłopoty. Wędrując dalej wpływają w obszar pokryty gęstą mgłą, gdzie obok ich nowego okrętu przepływa wielki, zniszczony statek. Udawszy się na jego pokład, Luffy i nie mająca szczęścia w losowaniu część załogi, spotykają gadającego kościotrupa z niemałym afro, który z miejsca zostaje zaproszony przez kapitana do ich kompanii. Gdy wszyscy rozmawiają wspólnie przy herbatce, Sunny niepostrzeżenie zostaje uwięziony. Przed Słomkowymi Kapeluszami ponure miejsce, osnute mgłą, ciemnością nocy oraz mające lokatorów wprost zza grobu, albo raczej z grobów. Szalony doktorek, niewidzialny erotoman, kobieta władająca duchami czy różnej maści zombi pod wodzą samego Wojownika Mórz z pewnością napsują załodze nieco krwi. A może będzie odwrotnie? Polowanie na cienie czas zacząć.



11. Krótka historia poboczna: Co porabiają? Cz. II – Water 7 (r. 486-490) Króciutka historyjka przedstawiająca losy poznanych na Water 7 bohaterów, m.in. Iceberga, Pauliego, Kokoro czy olbrzymów z Elbafu.


VI. SAGA WOJNA NA SZCZYCIE (r. 490-597) Pięcioczęściowa saga, której repertuar wydarzeń jest wstrząsający i zróżnicowany. Odwiedzając baśniowy Archipelag Sabaody Luffy i jego przyjaciele poznają, czym jest dyskryminacja i handel ludźmi, czekają ich na nim również bardzo dramatyczne chwile. Wyspa rządzona przez kobiety, gdzie żaden mężczyzna wstępu nie ma, niezdobyte dotąd podwodne więzienie, z którego uciec się nie da, a także sama Główna Baza Marynarki, staną się miejscem szalonych wyczynów pewnego nierozważnego kapitana. Królewscy Wojownicy Mórz, nowe pirackie gwiazdy, admirałowie, Imperatorzy czy sławne szumowiny z Nowego Świata, to tylko część postaci, z którymi w tej sadze Słomkowe Kapelusze będą miały do czynienia. Chaos czas zasiać. Niech świat przejdzie zmiany w swoim porządku.




12. Krótka historia poboczna: Niezależny raport CP9 (r. 491-528) Po zniszczeniu Enies Lobby członkowie CP9, ścigani przez agentów Globalnego Rządu, postanawiają uciec. Trafiają na wyspę, na której chcą pomóc Lucciemu dojść do zdrowia po ciężkiej walce z Luffym. W tym celu, korzystając ze swoich owocowych zdolności, w różny sposób zarabiają na koszty leczenia. Jakie będą dalsze losy agentów, których wyrzekł się Rząd i Marynarka? Czy tym krokiem władze świata nie uczyniły sobie z nich groźnych przeciwników?

a) Archipelag Sabaody (r. 490-513) Przed załogą Słomka Red Line. Opuściwszy mroczny okręt Morii oraz wzbogaciwszy się o nowego towarzysza, Sunny dociera powoli do końca pierwszej połowy Grand Line. Zanim jednak przedostanie się na drugą stronę, konieczne jest pokrycie statku specjalną osłoną. W tym też celu Luffy i jego przyjaciele ruszają na Archipelag Sabaody. Podziwiając to baśniowe miejsce ze starym znajomym jako przewodnikiem, nawet nie przypuszczają jak nieludzkie rzeczy się w nim wyprawia. Światowa Szlachta, syrena, aukcje niewolników, porwania, dyskryminacja, to dopiero przedsmak trudnych wydarzeń w jakie uwikła się załoga. Członek legendarnej załogi, admirał, Wojownik Mórz oraz dziewięciu młodych piratów, którzy wraz z Luffym i Zoro nazwani zostali „Supernowymi”, bez wątpienia wywołają chaos pośród namorzyn i unoszących się baniek. W tle zaś pojawią się cenne informacje o Królu Piratów.


b) Amazon Lily (r. 514-523) Po podróży Kumomobilem, Luffy trafia na dziewiczą wyspę, zamieszkałą przez silne amazonki. Na Amazon Lily nie ma wstępu żaden mężczyzna, co więc się stanie z Gumiakiem, który za nic ma wszelkie zakazy i marzy jedynie o odnalezieniu swoich kompanów? Walka na arenie, w którą przekształciła się egzekucja młodego pirata, z pewnością zadziwi mieszkanki tego kobiecego królestwa. A przede wszystkim ich królową, samą cesarzową piratów, którą Rząd wzywa do udziału w szykującej się wojnie. Czy Luffy’emu uda się cało opuścić tę wyspę i ruszyć na poszukiwanie przyjaciół? Czy zjedna on sobie serce samolubnej władczyni? I jakież to straszne wydarzenia zapowiadają codzienne gazety? Dlaczego nad Acem wisi katowski topór?!


c) Impel Down (r. 524-548) Luffy, dowiedziawszy się o uwięzieniu i planowanej egzekucji swojego brata, chce jak najszybciej ruszyć mu na ratunek. W tym celu prosi o pomoc Hancock, która, pozytywnie odpowiadając na wezwanie Rządu, każe wpierw zawieźć się do podwodnego więzienia. Motywując swoje postępowanie chęcią poznania więźnia, dla którego świat prawie staje na głowie, udaje jej się niepostrzeżenie wprowadzić Słomkowego do Impel Down. Tam, pozostawiony już sam sobie, Luffy rusza na poszukiwanie Ace’a, osadzonego na najniższym z poziomów. Karmazynowe Piekło, piętro rządzone przez dzikie bestie, Piekło Głodu czy kolejne stojące prawie w ogniu, a także piętro władane przez mróz i śnieg, to niektóre ze scen, na których gumowy kapitan, wraz z osadzonymi w więzieniu starymi znajomymi, nieco narozrabia. Magellan, rewolucjoniści czy paru Wojowników Mórz, a także byłych agentów pewnej przestępczej organizacji, nie pozwolą nudzić się nikomu. Legendę czas obalić.


13. Krótka historia poboczna: Separacja Słomkowych Kapeluszy (r. 543-560) Okładkowy ark informujący pokrótce o tym, gdzie wylądowali i jak sobie radzą pozostali członkowie załogi Luffy’ego. Kto z nich trafił najgorzej, a kto jest w największym niebezpieczeństwie? Czy istnieje możliwość, by w miarę szybko opuścić te kumomobilowe lokalizacje?

d) Marineford (r. 549-580) Wielka wojna się rozpoczęła. Już nikt nie zdoła powstrzymać gniewu wielkiego pirata Białobrodego. Naprzeciw siebie stają liczne oddziały Marynarki, wspomagane przez Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz, i 16 dywizji jednego z czterech Imperatorów, a wraz z nimi liczne sojusznicze załogi. Do egzekucji Portgasa D. Ace’a zostało niewiele czasu, a wydarzenie to transmitowane jest na cały świat. Jak w tej wielkiej bitwie odnajdzie się Luffy, który, niczym deszcz z nieba, spada wraz ze swoją więzienną ekipą w sam środek oka cyklonu? Szokujące wieści o przeszłości braci wstrząsną niejednym świadkiem tego historycznego wydarzenia, a jego finał będzie miał konsekwencje zapewne przez długi, długi czas. Oto naprzeciw siebie stają sławy i potęgi. Świat dosłownie zadrży w posadach.


e) Po wojnie (r. 581-597) Po zakończeniu wojny pora by wylizać liczne rany, zarówno te na ciele, jak i na duchu. Luffy, który w bitwie poniósł dotkliwą stratę, a i sam ledwo uszedł z życiem, nie może się podnieść z odmętów rozpaczy. Snując wspomnienia o burzliwym dzieciństwie trzech przybranych braci, widz i czytelnik może dostrzec dodatkowy tragiczny aspekt ostatnich wydarzeń. Cudem uratowany przez Lawa i ukryty na wyspie Amazonek Słomek, ma szczęście, że towarzyszy mu Jinbe. Uświadamia on chłopcu, że mimo ofiar wojny nadal ma kogoś, dla kogo warto żyć. Podniesiony na duchu kapitan chciałby wyruszyć na spotkanie ze swoją załogą, jednak Rayleigh, który niespodziewanie dociera na dziewiczą wyspę, proponuje mu inne rozwiązanie. Do załogi docierają rozkazy kapitana. Przed nimi Nowy Świat, więc muszą być gotowi, by stawić mu czoło. Pozostali nowicjusze już stawiają w nim pierwsze kroki.


VII. SAGA WYSPA RYBOLUDZI (r. 598 -653) Mijają dwa lata od kiedy Kuma porozsyłał członków załogi Słomkowego Kapelusza na różne strony świata. Czas, by ponownie się połączyć i ruszyć ku nowym wodom. Archipelag Sabaody, z którym młodzi piraci wiążą tak przykre wspomnienia, staje się wyspą drugiego początku. Uniknąwszy zamieszania, które niewątpliwie musiało towarzyszyć powrotowi sławnej załogi, Sunny wraz ze swoimi pasażerami zanurza się w morską toń. Podróż ku Wyspie Ryboludzi jest burzliwa, samo dokowanie nie odbywa się bez problemów, ale trafiwszy wreszcie do tego pirackiego raju, załoga może cieszyć się spotkaniem ze starymi przyjaciółmi. Nie na długo jednak. Przepowiednie o zniszczeniu i zagładzie, zamach stanu oraz kolejne przejawy silnej dyskryminacji, niewątpliwie wpędzą Słomkowe Kapelusze w ukochane kłopoty.


a) Powrót na Sabaody (r. 598-602) Minął czas wyznaczony na trening przed nowymi wyzwaniami. Na Archipelag Sabaody powracają kolejni członkowie załogi Słomkowego Kapelusza. Ale cóż to? Czyżby Luffy rekrutował nowych kamratów? I to z wyznaczonym minimum za głowę? Takie wydarzenie na pewno nie ujdzie uwadze Marynarki, która już zwiera szyki i wysyła jednostki w pogoni za niesławnymi piratami. Ale ale, jak to się przez dwa lata wszyscy pozmieniali. Nawet głębokie przyjaźnie narodziły się tam, gdzie człowiek nigdy by się ich nie spodziewał. Na archipelagu wielkie zamieszanie, oczywiście z winy Słomków wywołane. Jednak załoga nie tracąc czasu zbyt wiele, wsiada na pokład stęsknionego Sunny'ego i wyrusza w dalszą drogę, ku Wyspie Ryboludzi i ku Nowemu Światu, podziwiając przy okazji cuda podwodnej krainy.


b) Wyspa Ryboludzi (r. 603-653) Załoga gumowego kapitana podróżuje poprzez morskie tonie, pełne pięknych widoków, dziwacznych ryb i wielu niebezpieczeństw. Gdy w końcu udaje im się dotrzeć w okolice utęsknionego podwodnego królestwa, na ich drodze stają członkowie Nowych Piratów Ryboludzi, chcący uczynić z nich swoich podwładnych. Oczywiście Luffy na coś takiego nigdy by się nie zgodził, więc po odmowie Sunny czym prędzej wdziera się na wyspę. Siła prądów morskich jest jednak tak duża, że załoga zostaje rozdzielona. Znajdując się w różnych częściach kraju Neptuna Słomkowi spotykają starych znajomych czy też wpadają tradycyjnie w kłopoty. W końcu, zaproszeni przez samego króla na ucztę do pałacu, dają się wciągnąć w planowany od dawna przez Hody’ego niecny plan zniszczenia królestwa. Co zrobi załoga niesłusznie oskarżona o porwania i napad na pałac? Gdzie się podział Luffy i syrenia księżniczka oraz jaką wiadomość miał mu do przekazania nieobecny Jinbe? W kolejnym oku cyklonu Słomkowym Kapeluszom przyjdzie walczyć o własne dobre imię i przyszłość przyjaciół, a gdzieś w oddali tli się w międzyczasie kolejny element układanki zakazanej historii.

14. Krótka historia poboczna: Z pokładów świata (r. 613-668) 48-odcinkowa historyjka, ukazująca rodziny, przyjaciół i ludzi związanych z młodą załogą po dwuletnim przeskoku czasowym. Motywem przewodnim jest gazeta obwieszczająca powrót Słomków zza grobu.


VIII. SAGA PIRACKIE PRZYMIERZE (r. 674-822) Druga saga rozgrywająca się w Nowym Świecie, w której skład wchodzi chyba najdłuższy arc w historii „One Piece”Nowy Świat, nowe wyzwania, czterech Imperatorów do obalenia. Samemu jednak trudno łasić się na tak grubą rybę, przydałby się więc ktoś do pomocy. Na wyspie rządzonej przez ogień i lód, gdzie szalony naukowiec prowadzi swe eksperymenty, dochodzi do zawiązania pirackiego sojuszu, którego celem ma być głowa Kaidou. Żeby jednak szanse na jej zdobycie wzniosły się ponad marne 30% należy poczynić pewne przygotowania i odciąć go od źródła zaopatrzenia. Podziemne interesy, Joker, Smoker, Kid czy inne Supernowe, to tylko niektórzy z aktorów sagi, gdzie zapewne polecą cenne głowy. Niech świat pozna siłę młodych piratów, bo to, co wyczyniali do tej pory, to dopiero przygrywka przed wielkim tsunami, które wkrótce może ogarnąć świat.


a) Punk Hazard (r. 674-697) Po opuszczeniu podwodnego królestwa, młodych piratów na Nowym Świecie wita morze ognia i wybuchy pobliskich wulkanów. Odebrawszy wezwanie o pomoc, Luffy zarządza zbadanie wyspy majaczącej na horyzoncie. Nie obchodzi go, że żadna ze wskazówek kompasu jej nie wskazuje ani że wyspa sama w sobie niezbyt nadaje się do zwiedzania. Lód i ogień, harpie i smoki, nietypowe centaury oraz szalone eksperymenty zakompleksionego naukowca, a pomiędzy tym wszystkim nowy Wojownik Mórz, Smoker, samurajowie i pirackie sojusze oraz machlojki podziemnego światka. Szaleństwo drugiej połowy Grad Line ogarnia Słomkowe Kapelusze już na wstępie. Co wyniknie z tego całego zamieszania?

15. Krótka historia poboczna: Kehihihi Caribou na Nowym Świecie (r. 674-731) Po pobiciu przez Luffy’ego Caribou zamierza połasić się na syrenki bawiące się w zatoczce. Szybko zostaje jednak spacyfikowany przez Jinbe. Ryboludź postanawia odstawić bagiennego pirata do pobliskiej bazy G-5. Przebywający tam żołnierze z przyjemnością poznęcają się nieco nad swym nowym nabytkiem. Ich zabawa nie trwa jednak długo, gdyż schwytanemu Caribou przybywa na odsiecz brat i załoga. Uwolniwszy się z niewoli, olewając przybyłych mu na ratunek, Błotniak samotnie ucieka w morze. Jednak sprawiedliwy los nie daje mu długo pływać. Dobijając do nieznanej wyspy Caribou dopiero wpadnie w kłopoty. Fabryki broni, przywódca rewolucji, błędne rozpoznanie… Jak skończy się przygoda pirata na jednej z ulubionych wysp groźnego Imperatora?

b) Dressrosa (698-801) Sunny płynie w kierunku Dressrosy, gdzie sojusz ma do wykonania kolejną część planu Lawa. Poszerzona tymczasowo załoga dzieli się na grupy zadaniowe, mające na celu zwrócenie porwanego Ceasara, ochronę statku oraz ocalenie pojmanego samuraja, jak także zniszczenie fabryki produkującej sztuczne owoce. Wkroczywszy do kraju władanego przez Doflamingo, Luffy i jego przyjaciele na pewno nie unikną kłopotów. Władca kraju miłości i pasji urządza bowiem turniej, a nagroda w nim niezwykle cenna Rój najznamienitszych wojowników Nowego Świata, sekretne działania Marynarki, wróżki, zabawki, brat wstający z martwych, a przede wszystkim wielki mrok kryjący się w pozornie szczęśliwym kraju. Czy załodze Słomkowego Kapelusza uda się wypełnić wszystkie misje i cele, jakie przed sobą postawiła? Czy Dressrosa na powrót stanie się państwem symbolizującym pokój i spokojne życie?

16. Krótka historia poboczna: Samotna podróż Jinbego, Pierwszego Syna Mórz (r. 751-785) Po odstawieniu Caribou do bazy G-5 Jinbe wraca do swoich przyjaciół. Po drodze spotyka jednak małego morskiego kota, informującego go o pewnych nieprawidłowościach na dnie morza, co daje początek śledztwu prowadzonemu przez Pierwszego Syna Mórz. Jakie będą jego efekty? Kogo i co przyjdzie mu przy okazji spotkać?




c) Zou (802-822) Luffy, Zoro, Usopp, Robin i Franki oraz towarzyszący im Law i samurajowie, docierają za pomocą karty vivre do Zou, gdzie mają na nich czekać towarzysze. Docierając na miejsce nie mogą uwierzyć własnym oczom. Oto przed ich oczyma kroczy około 1000-letni słoń, na którego grzbiecie rozwinęło się państwo Minków. Kolejny szok załoga przeżywa wchodząc na jego teren. Oto zastają futerkowe królestwo w gruzach, podczas gdy ich samych mieszkańcy traktują z niewiadomych przyczyn jak bohaterów. Co wydarzyło się tu w ciągu ostatnich kilku dni? Jaki wpływ na te wydarzenia miał Luffy? I gdzie się podział Sanji?



17. Krótka historia poboczna: Z pokładów świata. Człowiek wart 500 mln berry (r. 805-838) Kolejny cykl okładek, obrazujący reakcje bliskich i znajomych załogi na ich nowe listy gończe. 500 mln Luffy'ego, to już nie przelewki.


VIII. SAGA VERSUS IMPERATORZY (r. 823--) Saga, o której nie można jeszcze zbyt wiele powiedzieć, gdyż stawiamy w nią dopiero pierwsze kroki. Obracać się jednak zapewne będzie wokół konfliktu z Big Mom oraz polowania na głowę Kaidou. Po zawiązaniu sojuszu piratów, Minków i samurajów, Luffy, wraz z częścią załogi, wyrusza, by porwać pana młodego sprzed ołtarza. Zoro, Law i reszta mają kierować się ku Wano, gdzie poza szogunem rządzi też Imperator. W międzyczasie na świecie monarchowie kierują się ku Mariejois na Światową Konferencję – Reverie, zaś baza Rewolucjonistów niespodziewanie została odkryta i zniszczona. Machina poszła w ruch. Zmian na świecie już nic nie powstrzyma.




a) Whole Cake Island (r. 823--) Część załogi, wraz z paroma Minkami, płynie ku wyspie Big Mom, gdzie ma się odbyć Tea Party połączone z zaślubinami syna rodu Vinsmoke i córki rodu Charlotte. Jednak dostanie się na teren rządzony przez Linlin nie koniecznie będzie proste i przyjemne. Na dzień dobry, poza nędznymi zdolnościami kulinarnymi kapitana, na drodze załogi stają członkowie Germa 66, organizacji płatnych zabójców o szlacheckich korzeniach. Słomkowych czeka niewątpliwie niebezpieczna, ale i niezwykle słodka wyprawa, pełna niezwykłych wydarzeń i sojuszy.


18. Krótka historia poboczna: Z wizytą u Wielkiej Floty Słomkowego Kapelusza. Akt I - Cavendish (r. 864--) Czas nieco bliżej poznać pięknego Cavendisha, który okazuje się księciem odpowiedzialnym za staropanieństwo wszystkich pięknych dam w królestwie.


Artykuł: Murgrabia
Korekta: Nami
Kod i ilustracje: Imi

mika (dnia 13 lipiec 2014 18:56:17) #12
2647
Już Ci tłumaczę. Opisy sag zrobione są na podstawie mangi. By uzupełnić je o resztę z anime muszę się kiedyś przemóc i obejrzeć fillery, a to raczej nieprędko nastąpi. W mandze rozdziały zaczynają się albo rysunkami zwykłych scenek rodzajowych ze Słomkami i zwierzętami, albo kolorowymi, podwójnymi ilustracjami, albo właśnie "Krótkimi historiami okładkowymi", na których to Oda prezentuje dalszą historię niektórych bohaterów. Do tej pory takie historie mieli Coby i Helmeppo (zekranizowana w anime), Jango, a z nim i Fullbody, Buggy (zekranizowana, chociaż ciut inaczej), Ace, Gedatsu, Enel właśnie, CP9, Słomkowi po rozłące na Sabaody (zekranizowane), Wapol, Hachi, ludki ze Skypiei i Water 7, Caribou, obecnie zaś Jinbe (pewnie jeszcze o kimś zapomniałam). Ponadto była jeszcze historia pokazująca co słychać u "rodzin" i znajomych Słomków po tych dwóch latach.

sasuke199610 (dnia 13 lipiec 2014 10:48:40) #11
6480
Czegoś tu nie rozumiem " Krótka historia okładkowa: Wielka strategia Enela (428-479)" takiego czegoś nie było w odcinkach, albo ja nie pamiętam lub przeoczyłem wytłumaczy mi to ktoś?

Zbychu (dnia 15 maj 2014 11:14:57) #10
5075
Fajnie że staracie się aby takie rzeczy były aktualne.
Świetna robota Wink

shiden (dnia 26 styczeń 2014 11:08:45) #9
6302
Niezłe Grin
przydatne jak ktoś chce sobie przypomnieć daną sagę.

Matii (dnia 30 grudzień 2013 12:49:44) #8
6219
Bardzo pomysłowe. Gratuluję super roboty.

Imi (dnia 28 grudzień 2013 23:43:15) #7
1028
Niestety paski przewijania być może takie zostaną, zobaczymy czy Cichy Wiatr na to coś poradzi^
A wiesz ile tu jest stempla? Masa^

Komimasa (dnia 25 grudzień 2013 19:15:45) #6
2
Rewelacyjnie to teraz wygląda. Naprawdę brawa, że Wam się chciało. I ten kod z streszczeniem, miodzio.

MonkeyDPszemo (dnia 19 wrzesień 2013 21:39:16) #5
4824
uwielbiam sage z water 7

NarutoWojti (dnia 20 luty 2012 15:39:24) #4
1943
Nom co racja to racja Grin Łatwiej było by skumać od którego odcinka zaczyna się kolejna Saga Smile Chociaż mi tak średnio potrzebne bo po tytułach można po kojarzyć. Wielkie dziex za ten Dziennik Różności Grin Grin Grin

Wise (dnia 20 luty 2012 10:53:21) #3
2632
Wypadało by zaktualizować temat :]

Komimasa (dnia 01 kwiecień 2009 00:43:36) #2
2
No zapomniałem napisać, że w budowieGrin

Ryuuga (dnia 30 marzec 2009 22:31:59) #1
18
Heh już nie mogę się doczekac sagi Skypiea i Water 7 ^^

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
mika
26/06/2017 22:38:34
Ja tam myślę po tatusiowemu~

Hejs
26/06/2017 22:38:15
Edo... wado...

Imi
26/06/2017 20:18:33
Ale Edwarda bardziej lubię, więc sorka Kyro. I tak większość nie myśli w kategoriach kto jest lepszym ojcem tylko kogo bardziej lubi^

Imi
26/06/2017 20:17:13
I jak tu takiego Kyrosa atakować? Bardzo trudny wydaje mi się to pojedynek.

Imi
26/06/2017 20:16:35
Patrzę Edward w potrzebie. To dawać, bić przeciwnika. A to Kyros i przypominasz sobie jego działania za żołnierza.

Hejs
26/06/2017 17:08:03
Remis na półmetku.

mika
26/06/2017 09:33:45
:-(

Kotu
26/06/2017 08:20:17
116 wydaje się ok ;P

Kotu
26/06/2017 08:14:57
japońskich Pfft ale wiadomo, że nie każdy umie tak szybko czytać Pfft

Kotu
26/06/2017 08:14:10
Pewnie w tym czasie kto inny dawał napisy, sprawdziłem z ciekawości, tragedii nie ma, ale trzeba umieć szybko czytać i ogarniać akcje na ekranie Pfft sporo pomaga znajomość podstawowych zwrotów

Packa1000
26/06/2017 06:59:19
hej można prosić poprawe napisów w odcinkach 79-116 bo za szybko znikają

Hejs
25/06/2017 22:34:19
Hiluluk.

mika
25/06/2017 21:47:42
Kto wygrał? :-(

Kotu
23/06/2017 22:08:50
Hmm mam dylemat :< bo obu lubie

mika
23/06/2017 22:02:21
Cobra podglądacz <3

Hejs
19/06/2017 20:33:48
Potwierdzam, że maile z prośbą o imiona, nazwiska i adresy szczęśliwców są od nas :]

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
6,100,550 unikalne wizyty
Copyright © 2009 OnePieceNakama.pl, Wszelkie prawa zastrzeżone.
Theme create by BaiChi_696 & Szklana
completely modified by LuckyLuke, CichyWiatr
graphics by eyekiss

Kontakt z Administracją Strony